SÜLÜK TEDAVİSİ

Sülük Tedavisi Nedir?

Eski çağlardan beri, sülükler birçok hastalığı tedavi etmek için kullanılmıştır. İnsan vücudunu iyileştirici etkileri nedeniyle, geleneksel bir tedavi yöntemi olan sülük tedavisi hastalıkların iyileştirilmesinde günümüzde de kullanılmakta ve her geçen gün önemi daha da anlaşılmaktadır.

Sülük tedavisinde, sülüğün salgıladığı enzimler bedenin tümünü olumlu etkiler. Sülük tedavisi olan kişinin seanstan sonra ilk hissettiği psikolojik olarak rahatlama, sedasyon, zihinsel boşalma halidir. Sülük tedavisinin genel etkilerinden biri de tüm kanı inceltir. Serbestçe akan kan damar içinde basınç ve sıkışıklık oluşturmaz. Kalp, serbestçe akan kanı pompalarken yorulmaz böylece ilerde olabilecek kalp yetmezliği önlenmiş olur. İncelmiş akışkan kan, dokuları iyi besler; organ fonksiyonları daha sağlıklı olur.

Sülüğün salgılarından hirudin dolaşımdaki kanı incelttiği gibi, önceden oluşmuş damarların içindeki mikro veya makro pıhtıları da eritir. Yüksek tansiyona karşı damar duvarındaki kasları gevşeterek tansiyonu düşürür. Ağır iltihabi vak’alarda sülüğün iltihap kurutucu etkisinden dolayı hasta çok rahatlar. Hatta hiç bir ilacın rahatlatamadığı kadar rahatlar. Sülük tedavisi, kan dolaşımını rahatlattığı için inme ve kalp krizini önler. Özellikle diyabetli hastalarda görülen yara iyileşmesi problemlerinde lezyonların iyileşme süreçlerinde yardımcı olur. Yara iyileşmesindeki etkisi ağırlıklı olarak “bakteriostatik” yani bakteri üremesini baskılamasıdır.

Sülük Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tıbbi sülüklerin küçük diş sıralarına sahip üç çenesi vardır. Bir kişinin cildini dişleriyle delip tükürükleriyle enzimleri salgılarlar. Sülüklerin daha sonra tedavi gören kişiden bir seferde 20 ila 60 dakika kan almasına izin verilir.

Sülük ile tedavinin kullanılabileceği durumlar

Tıbbi sülük tedavisi, atardamar ve toplardamar tıkanıklıkları başta olmak üzere;

• Birçok dolaşım sistemi hastalığında
  • İltihaplı ve iltihapsız eklem romatizmalarında
  • Yumuşak doku romatizmalarında,
  • Bel fıtığında,
  • Safra kesesi iltihabında,
  • Zona hastalığında,
  • Hemoroite(basur),
  • Prostatta,
  • Bademcik iltihabında
  • Baş ağrısında,
  • Migrende,
  • Meniere hastalığında,
  • Çıbanda
  • Diş ağrısı ve iltihabında
  • Depresyonda
  • İyi huylu kitle ve ur hastalıklarında
  • Ani İşitme kaybında ve
  • Çeşitli Kulak hastalıklarında (Orta Kulak İltihaplanması, Tinnitus),
  • Göz tansiyonu (glokom) ve buna bağlı görme kayıplarında,
  • Kadın hastalıklarında
  • Ayrıca Ortopedi ve Rekonstrüktif Cerrahi kapsamında, gangren, gelişmekte olan kopuk organ tamirlerinde de tüm dünyada yaygın biçimde başarıyla kullanılmaktadır.

Sülük Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Söz konusu tedavi yönteminin sağladığı çeşitli faydalar vardır. Bunları aşağıdaki gibi detaylandırabilmemiz mümkündür.

• Kalp hastalığı olan kişiler sülük ile tedavisi sık sık tercih etmektedir. İltihabı ve kan akışını iyileştirmek için son derece faydalı olan bu tedavi yöntemi Son birkaç yılda, vasküler hastalığı ve bozuklukları olan kişiler için kabul edilebilir bir alternatif tedavi haline gelmiştir.
  • Kanser tedavilerinde sülüğün tükürüğünde yer alan trombosit inhibitörler nedeni ile kullanılmaktadır. Bazı kan kanserleri olan kişilerin sülük tedavisi kullanmaları tavsiye edilmezken, akciğer kanserinin etkilerini yavaşlattığı bilinmektedir. Hayvan testleri ayrıca, sülük tükürüğünün farelere doğrudan enjekte edilmesinin kanser hücrelerinin kolonizasyonunu önlemeye yardımcı olduğunu da göstermektedir.
  • Sülük, diyabetin tedavi edilmesinde de son derece yararlıdır.

Sülük Tedavisinin Yan Etkiler Var Mıdır?

Sülük ile tedavi son derece kolay bir şekilde gerçekleştirilen ve diğer tedavi türlerine göre daha az yan etki riski taşıyan bir tedavi yöntemidir. Genel olarak bu tedavinin yan etkilerinin bulunmadığını ifade edebiliriz. Tedavi sırasında herhangi bir şeyin ters gitmesi durumunda kan sızar ve sülük ısırığının yeri kapanmayabilir. Bazen ise vücudun tedaviye ihtiyaç duymadığı bir yere geçerek tedavi etmek kan kaybına neden olabilir.

Tıbbi sülükler tedaviyi nasıl gerçekleştirmektedirler?
Tıbbi sülükler sanıldığı gibi kirli kanı emerek tedavi yapmazlar. Tedavi edici özellik kanın alınmasında değil kan emilirken vücuda verilen salgıdadır. Bu salgı başlıca Hirudin ve Calin maddelerini barındırır ve bu maddeler kanın:

• pıhtılaşmasını engelleyici (antiagregan),
  • oluşmuş pıhtıyı eritici (fibrinolitik),
  • ağrı kesici (analjezik-antiromatizmal),
  • mikrop öldürücü (antibakteriyel),
  • tansiyon dengeleyici (antihipertansif),
  • kas gevşetici (miyorelaksan),
  • bağışıklık sistemini düzenleyici (immunmodulatör)
  • ve stres giderici (anksiyolitik) etkilere sahiptir.
  • Ayrıca “nörotrofik” etkiyle sinir hücreleri ve liflerinin tamir edilmesini hızlandırır.
  • SülükTedavisinde Dikkat Edilecek Noktalar Sülük tedavi bölgesini tutması için istenilen konuma ayarlanır. Keskin dişleri olan üç çenesi vardır. çok minik dişleri ile deri yoluyla yüzeyel ısırık yapar. ilk salgısında uyuşturucu özelliğinden dolayı yüzeysel ısırık çok hafif hissedilir. Bu salgılar ağrı önleyici özelliğe de sahiptir.
    Sülük tedavisinde Yaklaşık 20-30 ml kan emilimi sırasında ilk 20-30 dakikada sülük salgısındaki faydalı enzimleri vücudumuza verir. Normal sülük tedavisi seansı 45 dakika ile bir saat arası sürebilir.
    Sülük Tedavisi eş zamanlı olarak vücudun kendi iyileşme süreçlerinin aktivasyonuna da sebep olur. örneğin diz eklem ve vücut ağrılarında hissedilir derecede, yüz güldürücü düzelmeler görülür.

Sülük tedavisi hangi hastalıklarda kullanılır?

• Artrit, Osteoartrit, Osteoartroz, Tenisci dirseği, Bel Kaması, disk kaymaları, Syatik, pıhtılaşma eğilimleri, tromboz, flebit, iltihabi hastalıklar, mikrobik hastalıklar da sülük tedavisiuygulanır.
    Sülük tedavisi insan uygarlığının başından beri tıpta kullanılmaktadır. sinir sistemi anormallikleri, diş problemleri, cilt hastalıkları ve enfeksiyonlar da dahil olmak üzere birçok hastalığın ilk evresinde geçmişteki gibi günümüzde de kullanılmaktadır.
    Bugün, çoğunlukla plastik cerrahi ve diğer mikrocerrahi ameliyatlarında yara iyileşmesini hızlandırmada yara temizliği ve kanlanmasında kullanılmaktadır.
    Sülük tedavisi kolay uygulanabilir olmasıyla da hekim ve hastaların dikkatini çekmektedir. Sülük tedavisinin yan etkilerini önlemek için bazı kurallara uymak gerekir. Öncelikle hirudo medicinalis denen cinsi kullanılmalıdır bir diğer adı tıbbi sülüktür. Komplikasyon oluşmaması için en önemli konulardan biri hijyen ve sülük tedavisinde dikkat edilmesi gereken önemli konulardan biri de doğru tedavi noktasına uygun boyda sülüğü uygun sürede koymaktır.