Konya Şeker Tedavisi Doktoru ve Fiyatları

Konya Şeker Tedavisi ile ilgili bilgiler

Konya Şeker Hastalığı, vücudunuzun kan şekerini kullanma şeklini etkileyen kronik bir hastalıktır. Kalp hastalığı ve inme dahil olmak üzere ciddi sağlık komplikasyonlarına yol açabilir.

Diyabet yönetiminin amacı, kan şekeri seviyelerini güvenli bir şekilde mümkün olduğunca normale yakın tutmaktır. Diyabet, kalp hastalığı ve periferik arter hastalığı riskini büyük ölçüde artırabileceğinden, kan basıncını ve kolesterol seviyelerini kontrol etmeye yönelik önlemler de diyabet tedavisinin önemli bir parçasıdır.

Diyabet rahatsızlığı bulunan kişiler günlük bakımlarının sorumluluğunu almalıdır. Bu, kan şekeri seviyelerinin izlenmesini, diyet yönetimini, fiziksel aktiviteyi sürdürmeyi, kilo ve stresi kontrol altında tutmayı, oral ilaçları izlemeyi ve gerekirse enjeksiyon veya pompa yoluyla insülin kullanımını içerir. Hastaların bunu başarmasına yardımcı olmak için, UCSF’nin Diyabet Eğitim Merkezi, bireyselleştirilmiş diyabet bakımını vurgulayan kendi kendine yönetim eğitim programları sunmaktadır. Program, hastaların tedavilerinde ve yaşam tarzlarında daha tutarlı ve uygun ayarlamalar yapmalarını sağlar.

Yeme alışkanlıklarında değişiklik yapmalı, gün içerisinde ki fiziksel aktiviteyi artırmalı, tipik olarak kan şekeri düzeylerini düşürmeye yönelik ilk adımlardır. UCSF Tıp Merkezi’nde tüm hastalar, bir diyet planı geliştirmek için doktorları ve sertifikalı diyetisyenleri ile birlikte çalışır. Konya şeker hastalıkları merkezleri, hastalara gıdanın besin içeriği hakkında bilgi sağlayan bilgilendirme çalışmaları yürütür.

İnsülin tedavisi

Kan şekerinizi yönetmek için ekstra insüline ihtiyacınız varsa bir insülin pompası kullanabilirsiniz. Bu durumda, doktorunuz bir insülin pompası reçete edecek ve doğru zamanda doğru miktarda insülin verecek şekilde ayarlayacaktır. Pompanın derinin altına giden bir tüpü (kateter adı verilir) ve insülini tutan bir haznesi vardır. Yemek yediğinizde, vücudunuz besinlerdeki besinleri yaklaşık iki ila dört saat içinde emer. Bu süre zarfında, kan şekeri seviyenizi normal tutmak ve yüksek veya düşük kan şekeri seviyelerinin oluşmasını önlemek için vücudunuzun ekstra insüline ihtiyacı vardır.

Ağız yoluyla alınan ilaçlar

Oral diyabet ilaçları, vücudun doğal insülininin etkinliğini artırmak, kan şekeri üretimini azaltmak, insülin üretimini artırmak ve kan şekeri emilimini engellemek için reçete edilir. Konya kan şekeri ölçüm merkezlerinde düzeyleri kontrol ettirip, düşürmeye yardımcı olmak için insülin ile birlikte alınabilir.