Konya Sedef Hastalığı (Egzama) Tedavisi Doktoru ve Fiyatları

Konya Sedef Hastalığı (Egzama) Tedavisi ile ilgili bilgiler

Konya Sedef Hastalığı Tedavisi, cilt hücrelerinde bu kadar hızlı büyümesini durdurmayı ve pulları gidermeyi amaçlar. Tedavi seçenekleri arasında kremler ve merhemler (topikal terapi), ışık terapisi (fototerapi) ve ağızdan veya enjekte edilen ilaçlar yer alır.

Hangi tedavileri kullanacağınız, sedef hastalığınınızın ne kadar şiddetli olduğuna ve önceki tedavilere ve kişisel bakım durumlarınıza ne kadar duyarlı olduğuna bağlıdır. İşe yarayan bir yaklaşım bulmadan önce farklı ilaçları veya tedavilerin bir kombinasyonunu denemeniz gerekebilir. Başarılı tedavi ile bile, genellikle hastalık geri döner.

En iyi yaklaşım, yaralanma ve stresten kaçınarak, düzenli olarak güneş kremi kullanarak, banyodan sonra nemlendirerek ve iyi beslenerek cildinizi sağlıklı tutmaktır.

Konya tedavi yöntemlerinde, Kortikosteroidler: Bu ilaçlar, hafif ila orta şiddet sedef hastalığının tedavisi için en sık reçete edilen ilaçlardır. Yağlar, merhemler, kremler, losyonlar, jeller, köpükler, spreyler ve şampuanlar olarak bulunurlar.

Hafif kortikosteroid merhemler (hidrokortizon): genellikle yüz veya deri kıvrımları gibi hassas alanlar ve yaygın yamaları tedavi etmek için önerilir.

Topikal kortikosteroidler: alevlenmelerde günde bir kez, remisyonda gün aşırı veya hafta sonları uygulanabilir.

Sağlık hizmeti sağlayıcınız daha küçük, daha az hassas veya tedavisi daha zor olan alanlar için daha güçlü bir kortikosteroid krem ​​veya merhem – triamsinolon (Trianex) veya klobetasol (Cormax, Temovate, diğerleri) reçete edebilir.

Güçlü kortikosteroidlerin uzun sürelerde kullanımı veya aşırı kullanımı cildi inceltebilir. Zamanla, topikal kortikosteroidler çalışmayı durdurabilir.

D vitamini analogları. Kalsipotrien (Dovonex, Sorilux) ve kalsitriol (Vectical) gibi D vitamininin sentetik formları, cilt hücresi büyümesini yavaşlatır.

Işık tedavisi, orta ila şiddetli sedef hastalığı için tek başına veya ilaçlarla kombinasyon halinde birinci basamak tedavidir. Cildin kontrollü miktarlarda doğal veya yapay ışığa maruz bırakılmasını içerir. Tekrarlanan tedaviler gereklidir. Evde yapılabilecek fototerapi tedavisinin sizin için bir seçenek olup olmadığı konusunda doktorunuza danışmanızda fayda var. Sedef hastalığı / egzama ciddiye alınması gereken, sonrasında ciltte büyük sorunlar çıkartabilecek hastalıklardandır. Bu durumu ciddiye alıp bir an önce doktor muayenesine gidiniz.