Konya Bel Fıtığı Tedavisi Doktoru ve Fiyatları

Konya Bel Fıtığı Tedavisi ile ilgili bilgiler

Bel fıtığı çok yaygın bir durumdur, ancak tedavi edilmezse tehlikeli olabilir. Sırtınızın alt kısmında herhangi bir ağrı veya rahatsızlık hissederseniz, derhal tıbbi yardım almanız önemlidir.Bel fıtığı, sırtta öksürme veya egzersiz sırasında ağrılı olabilen bir yumru olarak kendini gösterir. Yumru düz bir şekilde yattığında hala belirgin olabilir ve tedavi edilmezse zamanla büyüyecektir.

Lomber herni(bel fıtığı), intraperitoneal veya ekstraperitoneal içeriğin posterolateral karın duvarındaki bir defektten dışarı çıkmasıdır. Barbette, 1672’de bel fıtığının varlığını öne süren ilk kişiydi. İlk vaka 1731’de Garangeot tarafından bildirildi. Petit ve Grynfeltt sırasıyla 1783 ve 1866’da alt ve üst lomber üçgenlerin sınırlarını çizdiler. Bu iki anatomik bölge bel fıtıklarının yaklaşık %95’ini oluşturur. Bel fıtıklarının yaklaşık %20’si doğuştandır. Geri kalanlar ya birincil ya da ikincil olarak edinilir. Primer edinsel bel fıtıklarının en yaygın nedeni artmış karın içi basıncıdır. İkincil edinilmiş bel fıtıkları, önceki cerrahi insizyonlar, travma ve apse oluşumu ile ilişkilidir. Embriyolojik gelişim sırasında aponevroz bölgesinin zayıflaması sonucu oluşabilir.

Nispeten semptomsuz ise, bel fıtıkları kendi haline bırakılabilir – ancak zamanla boyutları artacaktır. Hastaların çoğu cerrahi onarım gerektirir çünkü fıtıkları yatınca rahatsız olurlar; ancak hapsedilme veya boğulma riski azdır. Cerrahi, yumru üzerinde bir kesi ve defektin ağ ile kapatılmasını içerir; bu onarımı güçlendirir. Ameliyat genel anestezi gerektirir ve hem anahtar deliği hem de açık tekniklerle yapılabilir.

Konya Bel Fıtığı tedavilerinde cerrah, omurganızın her iki tarafındaki küçük kesilerden karın boşluğunuza ağ materyali yerleştirmeden önce topaklı bölgenizde bir kesi yapacaktır. Bu kısımlardan belinizde oluşan yumru halinde fıtığı alacaktır. Tedavi süreci durumunuza bağlı olarak değişmektedir. Eğer vücudunuzda ki fıtık kitlesi çok büyük problemler oluşturmayacak gibiyse iyileşmeniz nispeten daha hızlı olacaktır. Ama büyük bir kitle mevcutsa bu durum zorlaşabilir. Bunun tedavisi ve ameliyat süreci doktor tarafından sizlere detaylı olarak bildirilir.

Eğer ki fıtık sonucunuzun kötü olmasını istemiyorsanız ve sizde de basitte olsa belirtiler mevcutsa geciktirmeden bir doktora görünmenizde fayda olacaktır. Eğer ki bunu ömür boyu çekmek istemiyorsanız tabii!