ENFEKSİYON HASTALIKLARI

Enfeksiyon Hastalıkları

Enfeksiyon hastalıkları zamana yayılan komplikasyonlar ile gelişen ve hayati risk oluşturan şekilde hastalıkları ifade etmektedir. Söz konusu hastalıkların tanısı ve tedavi hizmeti için çeşitli mikrobiyolojik laboratuvar çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Enfeksiyon hastalıkları bölümünde bakteri, mantar ve parazitlerin yaptığı hastalıklar, cinsel yolla bulaşan çeşitli hastalıklar, tüberküloz, tifo, menenjit, ensefalit gibi pek çok hastalığın incelendiğini ifade edebiliriz. Çeşitli enfeksiyon hastalıklarını aşağıdaki gibi detaylandırabiliriz.

Bakteri, Virüs, Mantar ve Parazit Kaynaklı Hastalıklar Nelerdir?

Bakteri, mantar, parazit ve virüs nedeni ile meydana gelen hastalıklar kişilere solunum, kan, vücut ısısı gibi çeşitli yollar ile bulaşabilir. Hastalığın türüne göre tedavisi ve süresi değişkenlik göstermektedir. Bazı durumlarda cerrahi müdahale gerekebilmektedir.

Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Nelerdir?

Cinsel yolla bulaşan hastalıklar (STD’ler), bir kişiden diğerine cinsel temas yoluyla geçen enfeksiyonlardır. Cinsel yolla bulaşan hastalıkların nedenleri bakteriler, parazitler ve virüslerdir. Klamidya, Genital herpes, Belsoğukluğu, HIV / AIDS HPV, Frengi, Trichomoniasis cinsel yolla bulaşan hastalıklar arasındadır. Cinsel yolla bulaşan hastalıkların çoğu hem erkekleri hem de kadınları etkiler, ancak çoğu durumda neden oldukları sağlık sorunları kadınlar için daha ciddi olabilir. Hamile bir kadında cinsel yol ile bulaşan bir hastalık varsa bebek için ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir.

Antibiyotikler, bakteri veya parazitlerin neden olduğu cinsel yolla bulaşan hastalıkları tedavi edebilir. Bir virüsün neden olduğu cinsel yolla bulaşan hastalıkların tedavisi yoktur. Ancak ilaçlar genellikle semptomlara yardımcı olabilir ve hastalığı kontrol altında tutabilir.

HIV – AIDS Nedir?

HIV ve AIDS; insanlara cinsel yolla bulaşan virüslerin vücudun farklı noktalarında ortaya çıkardığı bozukluklardan kaynaklanan hastalıklardır. Virüslerin vücuda giriş yaptıktan sonra hastaların çeşitli sistemlerine zarar vermeleri ve bu sistemi zayıflatmaları ölüme giden süreci tetikler. HIV ve AIDS’e neden olan virüslerin vücutta yarattığı tahribatın çok önemli olması basit bir grip hastalığının dahi bu virüsü vücudunda barındıran kişilerin ölmesine neden olabilir. Tedavisi şu an için mümkün olmayan hastalıktan doktor tavsiyelerine uyarak korunmak çok önemlidir.

Hepatit Nedir?

Halk arasında sarılık olarak da bilinen ve tıp literatüründe Hepatit adıyla anılan hastalığın 3 farklı türünden söz etmek mümkündür. Cilt ve göz bebeklerinde sararma olarak ortaya çıkan hastalığın temel nedeni ise kandaki bilirubin adı verilen hücrelerin oransal açıdan artmasıdır. Yeni doğan bebeklerde çok sık görülen bu hastalığın tedavi edilmesinde bilirubin oranını düşürecek mor ışık tedavisine başvurulur. Bilirubin oranındaki düzelmelerle ortadan kalkan hastalıktan mustaripseniz Dr. Halit Furkan Sarı’ya başvurarak çözüme kavuşabilirsiniz.

İdrar Yolu Enfeksiyonu Nedir?

Bireylerin idrarı normal şartlarda bakteri barındırmayan bir yapıya sahiptir. Ancak idrar veya idrar yollarında bir bakteri oluşumu söz konusu ise hastanın idrar yolu enfeksiyonu ile karşı karşıya olduğundan söz edilebilir. Sık idrara çıkma, idrarı yaparken ağrı ve yanma, ateş ve yorgunluk bu hastalığın en belirgin semptomlarıdır. Erken teşhis edilmesi halinde kısa sürede tedavi edilebilecek olan bu hastalık için Dr. Halit Furkan Sarı ile görüşebilirsiniz. Enfeksiyon hastalıkları konusunda sizlere en başarılı tedavi yöntemlerini sunacak olan doktorunuz ile görüşmek için hemen bir randevu oluşturabilirsiniz.

Tamamlayıcı ve Destek Tedavisi Uyguladığımız Enfeksiyon Hastalıkları

• Bakteriyel Enfeksiyon Hastalıkları