SIK SORULAN SORULAR

• Bütüncül Tıp Nedir?
  • Bitkisel Tedavi Nasıl Etki Eder?
  • Bütüncül Tıbba Göre Laboratuvar Değerleri?
  • Güç ve Umudumu Nereden alıyorum?
  • Hastalar Neden İyileşemez?
Bütüncül Tıp Nedir?

Hastalıkların gerçek nedenlerini araştıran, sonucu değil kök nedeni tedavi eden, doğal, vücuda zarar vermeyen tedavi yöntemlerini kişiye özgü olarak uygulayan, vücudu baskılamayı değil desteklemeyi seçen, hastalık ismini değil hastayı tedavi eden, vücutta eksik vitamin ve minerallerin tamamlanmasını sağlayan, ömür boyu ilaç tedavisi yanılgısına düşmeyen,  beslenme ve yaşam tarzı değişikliğini önemseyen, stres yönetimini sağlayan, modern yöntemleri geleneksel kadim bilgiler ile harmanlayan gerçek tıptır

Vücudu bir bütün olarak ele aldığı için romatizmal hastalıklardan, şeker hastalığına,  tiroid hastalıklarından, kadın hastalıklarına, kanser hastalıklarından deri hastalıklarına, psikiyatrik hastalıklardan genel metabolik hastalıklara kadar  yıllardır iyileşemediği için çaresiz kalan, tedavisi yok dendiği için umutsuzluğa kapılan hastaların tedavilerinde yüz güldürücü sonuçlar almanın mümkün olduğu bir alandır

Bitkisel Tedavi Nasıl Etki Eder?

Bitkilerin içerisinde bizim istediğimiz tıbbi etkileri oluşturan onlarca, yüzlerce bileşikler bulunmaktadır.
Bu bileşikler 2 türlü etkilerini gösterirler
1-) Birincil ürünleri ile (primer metabolitler)
2-) İkincil ürünleri ile (sekonder metabolitler)
Birincil ürünleri daha çok besleyici özelliğini belirleyen karbonhidratlar, yağlar, proteinlerdir. Bunlar her bitkide bulunan bitkinin gelişimi için gerekli temel bileşenlerdir
Bitkiden bitkiye farklılık gösteren ve genel olarak biyolojik etkilerden sorumlu bileşikler ise ikincil ürünlerdir
İlaçların üretildiği bu ikincil ürünlerdir
Bitki bu ikincil ürünleri zararlı canlılardan korunmak, faydalı olanları çekmek, doğa koşullarına ayak uydurmak, kendisine renk ve koku vermek gibi birçok nedenle üretir.
Biz tedavilerimizde bu bileşiklerden faydalanırız. Tüm bu bileşikler insan vücudunda tıbbi etkiler oluşturmaktadır
Bitkisel tedavinin önemli bir boyutu ise bu bileşiklerin birlikte oldukları zaman çok daha etkili olmalarıdır. Yani bitkiler bir bütündür ve bileşikler birbirlerinin etkilerini arttırırlar. Bir takım çalışması gibi düşünebiliriz. Takım çalışmasında bir kişiyi bile eksiltseniz aksama olur.
Özetle bitkisel tedavi insanlık tarihi kadar eskidir, ama etkileri en modern yöntemler kadar yenidir

Bütüncül Tıbba Göre Laboratuvar Değerleri?

Kişiye özgü tedavi uygulayabilmek için kişiye özgü tanı şarttır
Bu anlamda hastalarımda laboratuvar testlerini de kullanıyorum
Bazı Laboratuvar değerlerinde hedef olarak aşağıdaki aralıkları takip ediyorum
D vitamini 👉 80-100 ng/ml
B12 vitamini👉800-1000 pg/ml
Magnezyum👉 > 2,1mg/dl
Çinko 👉>100 mg/dl
Folik Asit 👉9-12 ng/ml
TSH 👉 1-2,5 mU/l
Serbest T3 👉3-4,2 pg/ml
Serbest T4 👉1-3,1pg/ml
Trigliserid 👉80-100 mg/dl
GGT 👉9-16 U/L
Ferritin 👉40-70 mg/L
Demir 👉 40-50 mg/dl
HbA1c 👉%4.8-5.4
Açlık İnsülini👉 3-5 mg/dl
Açlık Kan Şekeri👉70-100 mg/dl
Ürik Asit 👉 3-5.5 mg/dl

Güç ve Umudumu Nereden alıyorum?

Hastalarım benim için çok değerliler
Allah (c.c)’nun Şafi isminin aracısı olarak bizi tercih etmeleri bana çok önemli bir sorumluluk yüklüyor
Bu anlamda çoğu zaman uzun mesailer olsa da hastalarımın iyileşme müjdesi yorgunluğumu alıyor👏
Bu sorumluluk altında bana ve hastalarıma güç ve umut veren iki hadis-i şerifte Efendimiz (s.a.v) şöyle buyuruyor
“Allah Teâlâ Hazretleri hastalığı da ilacı da indirmiştir. Ve her hastalığa bir ilaç var etmiştir. Öyleyse tedavi olun. Ancak haram olan şeyle tedavi olmayın.” [Ebu Dâvud, Tıbb 11, (3874).]

.”
“Şâfi-i Kerim Allah Teâla Hazretleri, her ne hastalık indirmişse onun devasını da indirmiştir.” “Tek bir hastalığın ilacı yoktur.” “İhtiyarlık!”
.
Peygamber efendimiz böyle buyururken daha hasta kapıdan girmeden bu hastalığın tedavisi yoktur diyenlere ben anlam veremiyorum

Hastalar Neden İyileşemez?

🔦İyileşeceğine inanmamak
İnsanları iyileşemeyeceklerine ve ömür boyu hasta kalacaklarına o kadar ikna ettiler ve o kadar karamsarlığa sürüklediler ki tam şifa kavramı unutuldu, iyileşmeye inanç kalmadı

🔦Doğru tedavilere ulaşamamak
Baskılayıcı, bedene saygı duymayan, fıtrata ters tedaviler yerine onarıcı, bedenin iyileşmesini destekleyen, fıtrata uygun tedaviler ile şifaya ulaşmak daha olasıdır

🔦Doğru teşhisin konulamaması
Oldukça karmaşık hastalık isimlendirmeleri ile asıl odak kaçırılmaktadır. Hastalığın gerçek nedenleri tespit edilememektedir.

🔦Kişiye özgü olamamak
Tanı ve tedavi kişiye özel olmalıdır. Hastalık isimleri değil kişiler tedavi edilmelidir

🔦Hekimin kendi verdiği tedaviye inanmaması
Size ilaç vereceğim ama bu sizi iyi etmeyecek, ömür boyu bunu kullanmanız gerekecek. Bir de sizde şu ilacı deneyelim diyerek şifaya ulaşılmaz. Hekim verdiği tedavinin arkasında durabilmelidir