NÖROLOJİK HASTALIKLAR (SİNİR SİSTEMİ)

Nörolojik Hastalıklar

Nöroloji, sinir sisteminin fizyolojik ve anatomik özellikleri nedeni ile meydana gelen klinik sendromları inceleyen bir tıp dalıdır. Günümüzde yaşanan bilimsel gelişmeler doğal olarak söz konusu bilim dalına da yanışmış ve nörolojinin çeşitli alt dallarının oluşmasını sağlamıştır.

Nörolojinin İlgilendiği Hastalıklar Nelerdir?

• Beyin damar hastalıkları
  • Baş ağrısı (migren), epilepsi (sara)
  • Periferik sinir hastalıkları
  • Kas hastalıkları
  • Multipl Skleroz ve benzeri hastalıklar
  • Uyku bozuklukları
  • Baş dönmesi
  • Parkinson hastalığı
  • Alzheimer ve benzeri demans hastalıkları
  • Beyin ve omurilik tümörleri ve iltihaplanmaları

Beyin ve Damar Hastalıkları Nedir?

Beyin ve damar hastalıkları serebrovasküler hastalıklar olarak da adlandırılmaktadır. Serebrovasküler hastalık, kan damarlarını ve beyne kan tedarikini etkileyen bir grup durumu, hastalığı ve bozukluğu ifade eder. Bir tıkanma, malformasyon veya kanama beyin hücrelerinin yeterli oksijen almasını engellerse, beyin hasarı meydana gelebilir. Serebrovasküler hastalıklar arasında inme , geçici iskemik atak (TIA), anevrizma ve vasküler malformasyon bulunur.

Epilepsi Nedir?

Epilepsi, beyin aktivitesinin anormal hale geldiği, nöbetlere veya alışılmadık davranış dönemlerine, duyulara ve bazen bilinç kaybına neden olan bir merkezi sinir sistemi (nörolojik) bozukluğudur. Herkeste epilepsi meydana gelebilir. Bu doğrultuda epilepsi, tüm ırklardan, etnik kökenlerden ve yaşlardan hem erkek hem de kadınları etkiler.

Periferik Sinir Hastalıkları Nedir?

Beyin ve omurilik dışındaki sinirlerin (periferik sinirler) hasar görmesinin bir sonucu olan periferik nöropati, genellikle ellerinizde ve ayaklarınızda güçsüzlük, uyuşma ve ağrıya neden olur. Ayrıca vücudunuzun diğer bölgelerini de etkileyebilir. Periferik sinir sisteminiz beyninizden ve omuriliğinizden (merkezi sinir sistemi) vücudunuzun geri kalanına bilgi gönderir. Periferik sinirler ayrıca duyusal bilgileri merkezi sinir sistemine gönderir. Bu da kargaşaya neden olmaktadır.

MS Nedir?

Multipl Skleroz olarak adlandırılan MS merkezi sinir sistemini etkileyen bir hastalıktır. Beyni ve omuriliği etkileyebilen ve görme, kol veya bacak hareketi, duyu veya denge ile ilgili sorunlar dahil olmak üzere çok çeşitli potansiyel semptomlara neden olan bir durumdur. Bazen hafif de olsa bazen ciddi sakatlığa neden olabilen ömür boyu süren bir durumdur. Çoğu durumda semptomları tedavi etmek mümkündür. En sık 20’li ve 30’lu yaşlarındaki insanlarda teşhis edilir, ancak her yaşta gelişebilir. Kadınlarda erkeklerden yaklaşık 2 ila 3 kat daha yaygındır.

Migren Nedir?

Migren, başın bir tarafında zorlarmış gibi hissedilen orta veya şiddetli bir baş ağrısıdır. Pek çok kişide ayrıca kendini hasta hissetme, hasta olma ve ışığa veya sese karşı artan hassasiyet gibi semptomlar vardır. Migren her 5 kadından 1’ini ve her 15 erkekten 1’ini etkileyen yaygın bir sağlık durumudur. Genellikle erken yetişkinlikte başlarlar.

Parkinson Nedir?

Parkinson hastalığı, hareketi etkileyen ilerleyici bir sinir sistemi bozukluğudur. Semptomlar yavaş yavaş başlar, bazen sadece bir elde zorlukla fark edilir bir titreme ile başlar. Titreme yaygındır, ancak bozukluk aynı zamanda genellikle sertliğe veya hareketin yavaşlamasına neden olur.

Parkinson hastalığının erken evrelerinde, yüzünüz çok az ifade gösterebilir veya hiç göstermeyebilir. Yürürken kollarınız sallanmayabilir. Konuşmanız yumuşayabilir veya geveleyebilir. Parkinson hastalığı semptomları zamanla kötüleşir

Alzhemier Nedir?

En çok bilinen nörolojik hastalılardan biri olan Alzheimer, hafızayı, düşünceyi ve davranışı etkileyen bir tür bunama türüdür. Semptomlar sonunda günlük işlere müdahale edecek kadar şiddetlenir.

Tamamlayıcı ve Destek Tedavisi Uyguladığımız Nörolojik Hastalıklar

• Baş Ağrıları
  • Migren
  • Multiple Skleroz